tirsdag den 17. marts 2020

Eksperiment 1

Jeg har fået eleverne til at lave video til flippede learning, og har blandt blandt andet nedenstående QR kode, næste step er at de skal lave powerpoints.
Jeg anvendte nedenstående didaktiske formel, som gav nogle udfordring, i forhold til elvernes didaktisk design.

Eleverne vælger ofte deres eget didaktiske design, ud fra hvad de selv mener er deres behov at vide. Ud fra dette elevsyn, så følger eleverne mere eller mindre med i de forskellige emner, og plukker ud hvad de selv tror de har behov for at tilegne sig af viden.
- Hvilket er min oplevelse at det ikke er et valg eleverne er i stand til at træffe selv, ud fra de kompetencer de har i forvejen.
- Ofte tillægger eleverne sig flere kompentencer end de reelt har.




Informations teknologi:
Elevrolle:
  • Beskrive en af truck øvelserne til truckcertifikat på AMU kursus
  • Video optag den øvelse i har valgt at beskrive
  • Klip/redigere video til
  • Opret QR kode og et link til EUC YouTube kanal
  • Analyser forløbet
  • Lav en PowerPoint til fremvisning i klassen
Lærer rolle:
  • Formative evalueringer
  • Instruktør
  • Observatør
  • Summativ evaluering
Didaktiske overvejelser:

  • Ordblinde kan have stor gavn af at øvelserne er beskrevet på video
  • Det sociale kan blive styrket, men også udfordret da elverne skal samarbejde 
  • Eleverne kan tage ved lærer af hinanden færdigheder/kompetencer
  • Undervisningen flytter sig fra at være envejs kommunikation, til at elverne selv er aktører
  • Multimodal læringstilgang
Anvendelse:

  • Flipped Learning, med de færdige videoer vil eleverne kunne forberede sig hjemmefra, på tlf i bussen, eller i klasselokalet, osv. Ved at den givne truckøvelse igen igen. Dette frigiver også nogle ressourcer til faglæren



Ingen kommentarer:

Send en kommentar